اعطای نشان امین الضرب به مدیرعامل شرکت رازین پلیمر

اعطای نشان امین الضرب به مدیرعامل شرکت رازین پلیمر

اعطای نشان امین الضرب به مرتضی هداوندی، مدیرعامل شرکت رازین پلیمر
اخبار

اعطای نشان امین الضرب به مدیرعامل شرکت رازین پلیمر

مهندس مرتضی هداوندی بنیانگذار و مدیرعامل شرکت رازین پلیمر راه ابریشم به عنوان کارآفرین برتر، برگزیده هفتمین مراسم اعطای نشان امین الضرب شدند.

هفتمین دوره مراسم اعطای تندیس و نشان امین الضرب به همت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران در تالار وحدت برگزار شد و در این رویداد که به مناسبت ۱۳۹ سالگی تاسیس اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، از 8 کارآفرین و فعال اقتصادی تجلیل شد.

اتاق بازرگانی هر ساله مراسمی تحت عنوان نشان امین الضرب برگزار می‌کند که اولین جشنواره امین الضرب در سال ۱۳۹۵ برگزار شد و از آن پس نشان امین الضرب توسط اتاق بازرگانی به کارآفرینان برجسته کشور اهدا می‌گردد.

مرتضی هداوندی، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت دانش بنیان رازین پلیمر راه ابریشم نیز پس از دریافت لوح و نشان امین الضرب، در سخنانی به شرایط این روزهای اقتصادی و اجتماعی ایران و بسط ناامیدی‌ها اشاره کرد و این رویه را سزاوار کشور ایران و مردم آن ندانست و با بیان اینکه نرخ بالای خروج سرمایه و مهاجرت و نرخ نزدیک به صفر سرمایه گذاری، نوید روزهای سخت را آینده را می‌دهد، با صدایی بغض آلود گفت: ما صنعتگران و کارآفرینان باید بمانیم و آنچه که در ایران به همت گذشتگان ساخته شده است و آنچه که باید نسل امروز بسازد و تولید کند را برای ایران و آیندگان نگه داریم.

تندیس امین الضرب

تندیس امین الضرب از چهار بال تشکیل شده که از بال پرندگان الهام گرفته شده است و در واقع به صورت نمادین به چهار بخش اصلی اتاق یعنی صنعت، معدن، بازرگانی و کشاورزی دارد.

همچنین روی هر بال این تندیس سنگ فیروزه به نشانه مهر دوستی و از قدیمی‌ترین سنگ‌های تجاری ایران به کار رفته است.

«امین الضرب» لقبیست که در دوران قاجار به اشخاص بانفوذی تعلق می‌گرفت که امین پادشاه در ضرب سکه بودند. خاندان امین الضرب خدمات زیادی را به اقتصاد کشور کردند و پیشرفت صنایع ایران تا حدودی مرهون خدمات این دو شخص است.

اسناد موجود نشان می‌دهد که امین الضرب‌ها منشأ تأسیس مجالس تجارت در دوران قاجاریه و ایجاد رابطه اداری و حقوقی با دولت بودند.

آن‌ها به خاطر فعالیت‌های مختلف اقتصادی جزو دولت‌مردان اقتصادی کشور و به خاطر سرمایه‌گذاری و عدم کمک دولت در زمره اربابان صنایع بخش خصوصی بودند؛ ماندگارترین یادگار خاندان امین الضرب، تأسیس اتاق تجارت تهران است که در حال حاضر با عنوان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران شناخته می‌شود.

محمدحسین امین الضرب سرمایه دار ایرانی در دورهٔ قاجار و پهلوی، بانی صنعت برق در ایران و نماینده مجلس شورای ملی بود. وی از سال ۱۳۰۶ الی ۱۳۱۱ ریاست اتاق تجارت تهران را بر عهده داشت و کارآفرین موفق ایرانی، نماد تجارت مدرن در ایران و مؤسس اتاق بازرگانی تهران که امین الضرب دربار مظفری بود.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *