بهسازی فرآیند تولید فیلم‌های PVB رنگی در شرکت رازین پلیمر راه ابریشم

بهسازی فرآیند تولید فیلم‌های PVB رنگی در شرکت رازین پلیمر راه ابریشم

ef61a3fa65e8ddf53d98b8abaa2cf861--cut-glass-glass-panels
اخبار

بهسازی فرآیند تولید فیلم‌های PVB رنگی در شرکت رازین پلیمر راه ابریشم

پروژه بهسازی تولید فیلم‌های PVB رنگی با موفقیت در شرکت رازین پلیمر راه ابریشم به اتمام رسید.

ورق‌های PVB علاوه بر آنکه در صنعت خودرو و در تولید شیشه‌های اتومبیل مورد استفاده قرار می‌گیرند، در صنعت ساختمان و به منظور تولید شیشه‌های ایمنی و یا دکوراتیو در نمای ساختمان‌ها نیز کاربرد بسیار دارند.

استفاده از ورق PVB در کاربردهای ساختمانی همواره به عنوان یکی از نیازهای مهم مشتریان شرکت رازین پلیمر مطرح بوده است. طراحان و مهندسین حوزه‌ی ساختمان علاوه بر آنکه ویژگی‌های مکانیکی و مقاومت در برابر صدا و اشعه‌ی مضرخورشید ورق‌های پلی وینیل بوتیرال برایشان اهمیت داشته، رنگ‌های متنوع قابل تولید با درصدهای متنوع و قابل کنترل در میزان عبور نور مرئی نیز برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است اما تولید محصولات رنگی علاوه بر آنکه مشکلات تولید ورق‌های PVB شفاف و بی‌رنگ را داراست، از مشکلات و چالش‌های خاص خود برخوردار است.

تولید فیلم یکنواخت، پایدار و با ثبات رنگ در برابر نور خورشید و حفظ یکپارچگی میزان عبور نور مرئی با وجود پیچیدگی‌های فنی بسیار در تولید فیلم PVB رنگی در شرکت رازین پلیمر راه ابریشم پروژه‌ای مهم و با الویت بالا تعریف شده است.

همین موضوع باعث شده است که در سال 1402 اصلاح و بهسازی روند تولید فیلم‌های مذکور به عنوان اولین هدف در دستور کار تیم تحقیق و توسعه‌ی شرکت رازین پلیمر راه ابریشم قرار گیرد. واحد تحقیق و توسعه‌ی شرکت رازین پلیمر پس از انجام آزمایشات متعدد و بررسی روش‌های موجود در تولید فیلم‌های رنگی و ارزیابی متوازن هر یک از آن‌ها و تحلیل نتایج بدست آمده موفق به طراحی روشی نوین و بهینه در تولید فیلم‌های PVB رنگی گردید.

این روش که حاصل ترکیب فرآیندهای چند مرحله‌ای است، با حذف عوامل ناخواسته و افزایش راندمان فرآیندهای مورد نظر و همچنین بهبود ویژگی‌های مقاومتی باعث پایداری بیشتر و در نهایت تولید محصولی یکنواخت‌تر گردیده است.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *